Stichting Terima Kasih* ondersteunt sinds de 2010 de stichting Yayasan Kasih Peduli Anak op Bali.

In 2007 richtte Putu Etiartini de stichting Yayasan Kasih Peduli Anak op, omdat ze het niet over haar hart kon verkrijgen straatkinderen aan hun lot over te laten. Ze begon met lesgeven op het strand en vond al snel een manier om ook straatkinderen op te vangen. Op dit moment wonen ongeveer 40 straat- en andere kansarme kinderen bij YKPA, verspreid over twee opvangtehuizen. Zij krijgen naast onderdak ook goede voeding, educatie, zorg en liefde en ze leren er praktische en sociale vaardigheden om later op eigen kracht verder te kunnen. Daarnaast is er in het voorjaar van 2013 een schoollokaal geopend in het toeristengebied waar veel straatkinderen werken. Hiermee geeft YKPA de kinderen niet alleen een toekomst, maar doorbreekt zij ook de negatieve cirkel van ongeschoolde jongeren die onder andere in de criminaliteit of prostitutie terechtkomen (en daarbij vaak HIV-besmet raken) en/of zelf kinderen krijgen die veroordeeld zijn tot een leven op de straat. Om structureel de opvang, zorg, voeding en educatie van de kinderen te kunnen garanderen en uit te breiden, is extra financiële steun nodig. Stichting Terima Kasih zet zich hiervoor in en heeft daarbij ook uw hulp hard nodig.

* ‘Terima kasih’ is Indonesisch voor ‘bedankt’ en betekent letterlijk ‘liefde ontvangen’.

12301608_1483326115308865_8601677103500841297_n22 sept groepsfoto 11425449_453703104796598_4502683024097083043_n2015-6 straatkinderen schooltje 2