Ook dit jaar hebben wij weer een Benefietavond georganiseerd met een uitgebreid Indonesisch buffet, Balinese dans en een veiling. Dit jaar was het extra bijzonder, want de oprichtster van YKPA, Putu Etiartini, was erbij! De gehele winst komt ten goede aan de kinderen van YKPA. Met dank aan Queridon voor het gebruik van hun restaurant aan de Saffierlaan 8 in Utrecht.

Met al het goede van voorgaande jaren, zoals een authentiek Indisch buffet, hebben we ruim 60 mensen mogen verwelkomen voor het jaarlijkse STK Benefietdiner. Mensen (her)kenden elkaar nog van vorig jaar, maar we hadden dit jaar een bijzondere gast: Putu Eriartini. Bij de meesten van afstand wel bekend als de oprichtster van YKPA Street Kids, maar nu in levenden lijve!

Zij pakte meteen uit met allerlei meegebrachte Balinese spullen, armbandjes, poppetjes. In een open gesprek met bestuur en alle gasten vertelde zij over de laatste activiteiten, van de dagelijkse gang van zaken, tot de noodhulp aan de vulkaanslachtoffers. Zij liet ook zien waar zij, dankzij mede de steun van iedereen, allemaal toe in staat is. Een nieuwe ontwikkeling is de pacht van een nieuw stukje grond, waar zij een bamboe schoollokaal willen realiseren.

De pubquiz en de feestelijke veiling zorgden weer voor een hoop plezier en een kleine onderbreking voor het toppunt van de avond. Putu kon zich snel (voor zover dat gaat) omkleden in traditionele Balinese kledij, om een serie aan Balinese dansen live op te voeren. In een meeslepend ensemble van steeds meer opzwepende muziek, slaagde zij er uiteindelijk in om enkele gasten en het bestuur mee te laten dansen.

Dank Putu voor je komst en tot een volgende keer!