De eerste officiële nieuwsbrief is af! U kunt deze vinden onder het kopje ‘Acties’ en dan het pdf-bestand openen.

In september vindt de eerste grote actie van Stichting Terima Kasih plaats. Door oude mobieltjes in te zamelen hopen we zoveel mogelijk geld op te halen. Dus heb je ergens nog een paar liggen of weet je een goede plek waar we een inzamelingsdoos neer kunnen zetten, zoals bijvoorbeeld je sportclub, werk of een familiefeest, neem dan contact met ons op.

Hoe werkt het?

Je levert alleen je oude mobiele telefoon (voorzien van batterij en batterijdeksel) bij ons in, adapters en andere accessoires zijn niet nodig. De simkaart haal je eruit. Zo nodig kun je ook alle informatie wissen (zie hiervoor de handleiding van je telefoon).

Stichting Terima Kasih zorgt voor de verkoop van je oude telefoon, zodat deze een tweede leven (gemiddeld nog zo’n drie jaar) kan krijgen in landen waar de telefoon vooral voor bellen wordt gebruikt en waardoor de milieubelasting voor het maken van nieuwe telefoons beperkt wordt. Indien nodig wordt de telefoon eerst gerepareerd. Mocht reparatie niet mogelijk zijn, dan levert de telefoon weliswaar geen geld op, maar wordt deze gerecycled en worden de grondstoffen hergebruikt, zodat je ook een bijdrage levert aan het milieu.

Actie oude mobieltjes en nieuwsbrief